حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 911 تعداد دیدگاهها : 0×
گیلان ظرفیت رفع نیاز کشور در تولید پیله ابریشم را دارد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
شناسه : 3882
0
استاندار گیلان: عباسی پیله مورد نیاز کشور را سه هزار و ۳۰۰ تن عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله تر در این استان و با دستان زحمتکش نوغانداران تولید شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش گیل رسا،اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) از مرکز توسعه نوغانداری کشور در شهر فومن بازدید به عمل آورد و در راستای توسعه این محصول استراتژیک دستوراتی را صادر کرد.

 استاندار گیلان در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از کاهش واردات جعبه تخم نوغان در کشور اظهار کرد: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار در سال جاری به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در کشور تهیه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان بیان کرد: این استان با تولید ۵۱۰ تن پیله‌تر ابریشم یکی از قطب‌های تولید پیله ابریشم در کشور بوده و حدود ۲۹ درصد از تولید کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار گیلان، پیله مورد نیاز کشور را سه هزار و ۳۰۰ تن دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله تر در این استان و با دستان زحمتکش نوغانداران تولید شود.

عباسی با بیان اینکه تولید پیله ابریشم نقش مهمی در توسعه اقتصاد پایدار در بین خانوارهای گیلانی دارد، گفت: تولید پیله ابریشم در اقتصاد روستایی و به ویژه کشاورزان بسیار تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در ایجاد درآمد و‌ توسعه پایدار در این استان دارد.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در راستای توسعه و رونق صنعت نوغانداری در کشور بیان کرد: در گذشته و‌ به دلیل واردات بی رویه، نوغانداران میلی برای تولید پیله ابریشم نداشته و میزان صادرات از میزان واردات بسیار کمتر بود ولی دولت سیزدهم اقداماتی را در طی ۲ سال گذشته انجام داده و صنعت نوغانداری در کشور رونقی دوباره گرفته است.

گفتنی است توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ نوغانداری و ۸ اداره‌ جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است و نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.